Byten & Returer
  • Fri frakt på alla ordrar över 500kr
  • Säker betalning
  • Fria byten

Byten & Returer

HUR GÖR JAG EN RETUR ELLER ETT BYTE?
Du har alltid rätt att skicka tillbaka din vara. Vi har 365 dagars öppet köp på alla våra produkter.

Vid byte av storlek eller färg är frakten fri.
Observera att byte gäller endast om du vill byta till en annan färg och/eller storlek på samma modell. Vid byte till annan modell hanteras ärendet som en retur.

Observera att vi reserverar oss för slutförsäljning av önskade varor vid ett byte.
Om dina nya önskade varor är slut i lager kommer vi att kontakta dig via mail och vid utebliven respons från konsument inom 3 dagar kommer vi att kreditera din order och du är välkommen att lägga en ny beställning.

Observera att alla produkter som skickas tillbaka måste vara i originalskick för fullständig återbetalning, inklusive etiketter och förpackningar. 

Vid retur av produkter är avgiften för frakt 49 kr.  

Returer för underkläder gäller ej om etiketter och eventuella plomberingar är borttagna. 

 

Följ stegen nedan vid retur/byte:

  1.  Kontakta vår support med information om ordernummer samt e-postadress som köpet registrerades på och att du önskar att göra en retur.

  2. Supporten kommer sedan att maila ut en retursedel samt en fraktetikett till dig.

  3. Skriv ut retursedeln och fraktetiketten.

  4. På retursedeln fyller du i om du önskar att byta och till vilken färg/storlek eller om du endast vill göra en retur. Lägg sedan retursedeln i ditt paket.

  5. Fäst fraktetiketten ovanpå paketet och lämna in paketet hos lämpligt postombud

  6. Klart! Så fort vi mottagit och hanterat ditt önskemål av byte eller retur så kommer vi att skicka ut din nya produkt(er) eller sätta tillbaka dina pengar på samma sätt som du betalat med.

Debitering för retur på 49 kr sker vid återbetalningen.
Vi hanterar alla returer och byten i turordning.

Här kan du hitta ditt närmaste lämpligaste postombud:

POSTNORD 
https://www.postnord.se/vara-verktyg/hitta-servicestalle

DHL
https://www.dhlpaket.se/sv/privatkund/hamta-paket/hitta-dhl-ombud.html


RETUR VID FLERKÖPS-KAMPANJER
Vid retur av minst en vara vid flerköps-kampanjer (till exempel 2-för-1) gäller följande:

- Om du returnerar den vara/de varor som du fått på köpet sker ingen återbetalning av pengar.

- Om du returnerar en eller flera av de varor du betalt för korrigeras din faktura till värdet på de produkter du behåller.

Om du har köpt en vara som berättigar dig till en gåva eller rabatt på annan vara, så måste sagd gåva/rabatterad vara returneras tillsammans med varan som berättigade dig gåvan eller rabatten. Om detta inte följs och att man väljer att behålla sagd gåva/rabatterad vara kommer vi skicka ut en faktura på produktens värde. Vid byte kan gåva eller rabatt ej tillgodoräknas annan vara, gåva eller lämnad rabatt kan ej heller överföras till annan order.
Om du väljer att returnera delar av en kampanjorder, gäller inte längre rabatten. 


HANDLAT MED BUDBEE?
Budbee hämtar ditt returpaket utanför din dörr, enkelt och smidigt precis som när du handlade.

För tillfället är returer med Budbee inte tillgängligt på vissa postnummer i dessa orter:
Huddinge, Vårby, Rönninge, Norsborg, Tullinge, Tumba, Uttran, Södertälje, Grödinge. Kan du inte boka retur med Budbee, följ de generella returinstruktionerna ovan.


Följ stegen nedan för att returnera eller byta med Budbee:
  1. Ta kontakt med vår support med information om din order samt att du vill göra en retur eller ett byte. Vår support kommer sedan att skicka en retursedel till dig via mail.

  2. Fyll i retursedeln och packa ner den i ditt paket. Använd gärna samma påse/låda (annars liknande) som vi skickat dina varor i, se till att försluta förpackningen ordentligt.

  3. Via länken du fått på sms av Budbee efter leveransen har du möjlighet att, förutom att betygsätta leveransen, även boka en upphämtning av retur. Boka tid, ställ paketet utanför dörren om du inte är hemma vid bokad tid av upphämtning, eller lämna över paketet när föraren knackar på dörren.

  4. Klart! Så fort vi mottagit och hanterat din order så skickar vi ut din nya order om det är byte eller sätter tillbaka dina pengar på samma sätt som du betalat med. 

I samband med återbetalning vid retur debiterar vi 49 kr.

 

HUR GÖR JAG EN REKLAMATION?
Om du skulle ta emot en defekt produkt, fellevererad produkt, en produkt för mycket eller för lite, eller har din produkt gått sönder av produktionsfel så vill vi naturligtvis hjälpa dig så snart som möjligt.

Maila uppgifterna nedan till vår support som du kan kontakta genom att klicka här

- E-postadress som köpet registrerades på

- Ordernummer

- Kundnamn

- Produktnamn

- Bifoga bild

Vårt kundtjänst återkommer till dig så snart de kan.


KAN JAG ÅNGRA MITT KÖP?
Vill du ångra ditt köp innan din order har hunnit lämna vårt lager så kontakta vår kundtjänst omgående här!

Observera att vi inte kan garantera att vi hinner åtgärda detta innan din beställning har lämnat vårt lager.

Hos oss har du 365 dagars öppet köp från de att du tagit emot din vara. 
Du som konsument är ansvarig för eventuell värdeminskning av produkterna, inklusive originalförpackningen vid undersökning av produkt.

Choose your country

Visit
Continue to icaniwill.se