&noscript=1" /> Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar

Innan du returnerar en vara, vänligen läs igenom vår returpolicy. I samband med återbetalningen av godkänd retur debiterar vi 49 kr för returkostnad.

  1. Gå in på Mina sidor och välj Retur.
  2. Välj vilken order du vill returnera, vilka produkter och av vilken anledning.
  3. Emballera paketet väl, gärna i originalemballage. Produkten ska vara oanvänd med alla lappar och etiketter kvar.
  4. Klistra på den medföljande returfraktsedeln och lämna hos närmaste ombud.
  5. Klart! Så fort vi mottagit och godkänt din retur så kommer vi att sätta tillbaka dina pengar på samma sätt som du betalat med.

Saknar du en returfraktsedel? Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Bra att veta: När du gör en retur med Budbee behöver du ingen returfraktsedel. Budbee fixar det själva vid upphämtningen av ditt paket. I samband med återbetalningen av godkänd retur debiterar vi 49 kr för returkostnad.

  1. Gå in på Mina sidor och välj Retur.
  2. Välj vilken order du vill returnera, vilka produkter och av vilken anledning.
  3. Emballera paketet väl, gärna i originalemballage. 
  4. I sms:et du fick från Budbee vid leverans finns en länk till att boka en retur. Du behöver ingen returfraktsedel. Budbee fixar det själva vid upphämtningen av ditt paket.
  5. Klart! Så fort vi mottagit och godkänt din retur så kommer vi att sätta tillbaka dina pengar på samma sätt som du betalat med.

Byte gäller endast om du vill byta till en annan färg och/eller storlek av samma modell. Vid byte till annan modell hanteras ärendet som retur.

Innan du gör ett byte, vänligen läs igenom vår bytespolicy

  1. Kontakta kundservice och meddela att du vill göra ett byte. Du får då en bytessedel att fylla i och lägga i paketet.
  2. Emballera paketet väl, gärna i originalemballage och lägg i bytessedeln. Produkten ska vara oanvänd med alla lappar och etiketter kvar.
  3. Klistra på den medföljande returfraktsedeln och lämna hos närmaste ombud.
  4. Klart! Så fort vi mottagit och godkänt din retur så skickar vi ut dina nya produkter.

Saknar du en returfraktsedel? Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Byte gäller endast om du vill byta till en annan färg och/eller storlek av samma modell. Vid byte till annan modell hanteras ärendet som retur.  När du gör en retur med Budbee behöver du ingen returfraktsedel. Budbee fixar det själva vid upphämtningen av ditt paket.

Innan du gör ett byte, vänligen läs igenom vår bytespolicy.

  1. Kontakta kundservice och meddela att du vill göra ett byte. Du får då en bytessedel att fylla i och lägga i paketet.
  2. Emballera paketet väl, gärna i originalemballage och lägg i bytessedeln. Produkten ska vara oanvänd med alla lappar och etiketter kvar.
  3. I sms:et du fick från Budbee vid leverans finns en länk till att boka en retur. Du behöver ingen returfraktsedel. Budbee fixar det själva vid upphämtningen av ditt paket.
  4. Klart! Så fort vi mottagit och godkänt ditt byte så skickar vi ut dina nya produkter.

Retur vid 2 för 1 - kampanjer 
Vill du returnera delar av erbjudandet sker ingen återbetalning. För återbetalning måste alla produkter som ingår i erbjudandet returneras. 

Retur av SET-artiklar
Det är inte möjligt att returnera delar av en SET-artikel med ett paketpris. Vid retur måste hela paketet returneras för att återbetalning ska ske. 

Retur vid övriga erbjudanden
Om du väljer att returnera delar av en kampanjorder, gäller inte längre rabatten.

En kampanjorder kan tex vara en rabattkod eller tillfällig rea. Erbjudandet är förbrukat när order läggs och kan inte återanvändas.

Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning ske inom 14 dagar från det att vi har tagit emot returen. Återbetalning sker på samma sätt som du betalade med.

Vårt mål är att du ska vara helt nöjd med produkten eller produkterna du köper från oss. Om du beställer från webbplatsen har du rätt att ångra ditt köp, oavsett din anledning, inom 365 dagar efter mottagandet av produkten. Om du utövar din ångerrätt måste du skicka tillbaka produkten till oss.

Returer
Du måste skicka produkten utan onödigt dröjsmål, och under alla omständigheter senast 365 dagar efter mottagandet av din order. I samband med återbetalningen av godkänd retur debiterar vi 49 kr för returkostnad.

Observera att alla produkter som returneras måste vara i originalskick för fullständig återbetalning, inklusive etiketter och lådor etc. Returer för underkläder gäller ej om etiketter och eventuella plomberingar är borttagna. 

Returrätten gäller ej på helt eller delvis förbrukade presentkort.

Byten
Fria byten gäller endast om du vill byta till en annan färg och/eller storlek av samma modell. Vid byte till annan modell hanteras ärendet som retur. Observera att alla produkter som returneras måste vara i originalskick för fullständig återbetalning, inklusive etiketter och lådor etc.

Vi reserverar oss för slutförsäljning av önskade varor vid ett byte. Om dina nya önskade varor är slut i lager kommer vi att kontakta dig via mail och vid utebliven respons från konsument inom 3 dagar kommer vi att kreditera din order och du är välkommen att lägga en ny beställning.

Retur vid “2 för 1“ - kampanjer
Vill du returnera delar av erbjudandet sker ingen återbetalning. För återbetalning måste alla produkter som ingår i erbjudandet returneras. 

Retur av SET-artiklar med paketpris
Det är inte möjligt att returnera delar av en SET-artikel med ett paketpris. Vid retur måste hela paketet returneras för att återbetalning ska ske. 

Retur vid övriga erbjudanden
Om du väljer att returnera delar av en kampanjorder, gäller inte längre rabatten.

En kampanjorder kan tex vara en rabattkod eller tillfällig rea. Erbjudandet är förbrukat när order läggs och kan inte återanvändas.

Om du skulle ta emot en defekt produkt eller om din produkt gått sönder vid användning på grund av produktionsfel så vill vi naturligtvis hjälpa dig så snart som möjligt. 

Som konsument bör man reklamera ett fel inom skälig tid så fort man upptäckt defekten och enligt konsumentköplagen är skälig tid 2 månader.

Om du önskar att göra reklamation, kontakta vår kundtjänst med uppgifterna nedan:

- E-postadress som köpet registrerades på
- Ordernummer
- Kundnamn
- Produktnamn
- Bifoga bild

Vår kundtjänst kommer att återkoppla till dig så snart de kan.

Så fort vi har godkänd din reklamation kommer vi kreditera din order. 

Observera att det kan ta mellan 3-4 arbetsdagar innan pengarna syns på ditt konto.

När din beställning har lämnat vårt lager kommer du få en leveransbekräftelse med en spårningslänk på den mailadressen du angav vid köpet. Dubbelkolla även din skräppost, ibland kan mailet hamna där. 

Har du inte fått något mail? Kontakta vår kundtjänst.

Liggetiden för ett paket skiljer sig beroende på vilken speditör du valt vid köp.

Postnord MyPack: 7 dagar
Budbee Box: 7 dagar
DHL: 14 dagar

Vid utebliven upphämtning av paket kommer din försändelse att gå i retur och du som konsument kan komma att bli debiterad med 99 kr för returkostnaden.

Om du saknar en produkt eller fått fel vara i din order, kontakta vår kundtjänst omgående med följande information:

- E-postadress som köpet registrerades på
- Ordernummer
- Kundnamn
- Produktnamn på varan som saknas och/eller produktnamn på den felaktiga varan.

Om du gjort en beställning och inte fått någon orderbekräftelse ber vi dig först dubbelkolla i din skräppost då mailet ibland kan hamna där. Saknar du fortfarande en orderbekräftelse ber vi dig att kontakta vår kundtjänst med följande information:

- E-postadress som köpet registrerades på
- Kundnamn
- Information om att du inte fått någon orderbekräftelse

Vill du veta vilken sport-bh som passar dig bäst? Klicka här för att komma till vår sport-bh guide! 

Är du osäker på vilken support en viss sport-bh har? Kika under specifikationer på produktsidan.

Seamless är ett sätt att tillverka plagg. De är ofta rundstickade för att minimera antalet sömmar, och bidrar även till mindre tygsvinn. Läs mer i vår blogg!

Vill du lära dig mer om hur du tar hand om dina ICIW kläder? Klicka här för att komma till vår klädvårdsguide.

Är du osäker på hur du ska tvätta ett specifikt plagg? Under specifikationer på produktsidan hittar du tvättråd.

Klicka här för att komma till vår storleksguide för dam.

Klicka här för att komma till vår storleksguide för seamlessprodukter.

Klicka här för att komma till vår storleksguide för herr.

Betalning sker via Klarna som erbjuder följande betalsätt:

- Faktura, få först betala sen
- Betala direkt via din bank med bankID
- Betala med kort
- Dela upp din betalning

För att se fullständiga villkor och eventuella extraavgifter. Läs mer på Klarnas hemsida här!

Att en rabattkod inte fungerar kan bero på följande saker:

- Rabattkoder kan inte kombineras och du kan därför endast använda en rabatt i taget.
- Du kan inte använda en rabattkod på redan nedsatta varor
- Om en gammal rabattkod ligger kvar och du vill byta behöver du rensa cookies/historik och sedan ladda om sidan
- Glöm inte att trycka på rutan med “OK” för att aktivera din rabattkod
- Det kan hända att du har hamnat på en sida för ett land där din kod inte är aktiv. Dubbelkolla att du har valt rätt land i land väljaren som du hittar i menyn till vänster

Skulle inget av anledningarna ovan hjälpa så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.

Hur betalar jag med ett presentkort?
Du betalar med ett presentkort genom att skriva in presentkortskoden i rabattkodsrutan i kassan.

Hur lång giltighetstid är det på presentkorten?
Presentkorten är giltiga i ett år från utfärdande.

Har du glömt ditt lösenord? Ingen fara, tryck på länken nedan för att återställa ditt lösenord.

Återställ lösenord

Du loggar in genom att trycka på ikonen högst upp på sidan. Ditt användarnamn är den mailadress som du använt vid köp eller registrering.

Om du har glömt ditt lösenord,
klicka här.

På mina sidor hittar du dina beställningar, bevakningar, presentkort och önskelista. Det är även på mina sidor som du registrerar en retur.

Are you in the right place?

  • Åland
  • Argentina
  • Armenia
  • Australia
  • Austria
  • Belgium
  • Bosnia-Herzegovina
  • Brazil
  • Brunei
  • Bulgaria
  • Canada
  • Chile
  • China
  • Colombia
  • Costa Rica
  • Croatia
  • Cyprus
  • Czech Republic
  • Denmark
  • Dominica
  • Egypt
  • Estonia
  • Faroe Islands
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Gibraltar
  • Greece
  • Hong Kong
  • Hungary
  • Iceland
  • India
  • Indonesia
  • Ireland
  • Israel
  • Italy
  • Kenya
  • Kuwait
  • Latvia
  • Lithuania
  • Luxembourg
  • Malaysia
  • Malta
  • Moldova
  • Monaco
  • Montenegro
  • Netherlands
  • New Zealand
  • Norway
  • Philippines
  • Poland
  • Portugal
  • Puerto Rico
  • Qatar
  • Reunion
  • Romania
  • Russia
  • Saudi Arabia
  • Serbia
  • Singapore
  • Slovakia
  • Slovenia
  • South Africa
  • Spain
  • Sverige
  • Switzerland
  • Taiwan
  • Thailand
  • Turkey
  • Ukraine
  • United Arab Emirates
  • United Kingdom
  • United States of America